Re+ and sustainable light: simply amazing!

Cari lettori,

tra i temi a me cari c’è sicuramente la sostenibilità. Nel mondo del design la sostenibilità deve essere ancora più sentita, più partecipata ed è proprio in questi termini che vi presento Re+.

Re+ è un brand giovane e dall’ammirevole mission: fare del buon light design con materiale riciclato e riciclabile. Made in Italy, ovviamente, Re+ parte dal supporto per la tintura dei filati ed arriva ad una collezione di apparati illuminanti che non solo arredano la casa, ma più in generale rigenerano il mondo.

Re+ è allegra, disponibile in diversi colori e formati: dalla ReMini alla ReTube, alla ReOne per arrivare alla ReTwins.
Una lampada da tavolo, da sospensione, da terra, che crea una serie di giochi di luce ed un’atmosfera unica. Una lampada che nei suoi formati si adatta a tutti gli interni, sia privati che pubblici, dagli studio alla stanza dei bambini. Elemento non trascurabile, è leggerissima!

Ve la consiglio, io stessa nell’aprire la confezione (anch’essa completamente riciclabile) ne sono rimasta estasiata.

Visitate il sito, http://www.repiu.it/.

Stay tuned!

C.

Grazie a Valeria, ma ovviamente grazie a Re+.

—————————————————————–

Dear readers,

among those themes I’m fond, there is definitely sustainability. Sustainability has to be felt more in the great world of design, more and more and it is in these terms that I present you Re+.

Re+ is a young brand with an admirable mission: realizing good light design with recycled and recyclable material. Made in Italy, of course, Re+ starts from the support for the dyeing of yarns and transforms itself into a collection of lighting equipment that not only decorates home, but more generally regenerates the world.

Re+ is cheerful, available in different colors and sizes: from the ReTube to ReMini, till the ReOne and the ReTwins.
A table lamp, the hanging one or the floor standing, that create a series of light games and a unique atmosphere. A lamp that fits in every kind of interiors, both private and public, from the studio to the nursery. Not least, it is very light!

I recommend it, I was delighted opening the package (also recyclable).

Visit the website, http://www.repiu.it/.

Stay tuned!

C.

Thank you Valeria and obviously thanks to Re+.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *