New York Chair and Suite: Saba Italia’s Made in Italy.

Cari lettori,

entrare nella show-room di Stefania I. è come varcare la soglia del mondo dei balocchi, un paese incantato che lei racconta con passione ed energia, un vulcano di idee ed amore per la professione che svolge.
E proprio con lei, un giorno che passavo per una Coca Cola, ho visto “dal vivo” la poltrona New York, prodotta da Saba Italia su progetto del designer Sergio Bicego.

Una chair trasformista e double-face, che racchiude nella struttura l’essenzialità del progetto e l’eleganza del metallo, in netto contrasto con la scelta raffinata del tessuti ed una palette ricca sia di colori neutri che di tonalità più decise. New York è un progetto vincente completamente Made in Italy, che riflette l’artigianalità dell’azienda nata a Padova sul finire degli anni ’80 e figlia di una mentalità diretta al bello con sostanza.

Dalla costola di New York è poi nata la New York Suite, collezione di divani che davvero meritano di essere amati e conosciuti. Insomma, ne sono rimasta ammaliata, ma soprattutto, credo che li amerete anche voi.

Grazie Stefania!

Visitate il sito, http://www.sabaitalia.it.

Stay tuned!

C.

——————————————————————-

Dear readers,

going into the showroom of Stefania I. is like crossing the door of the world of toys, a wonderland that she tells with passion and energy, a volcano of ideas and love for the her job.
And with her, one day I passed for a Coke, I saw “live” the New York chair, produced by Saba Italia and designed by Sergio Bicego.

A double-face and reversible chair, which contains the essential structure of the project and the elegance of metal, on contrast to the refined choice of fabrics and a rich palette of colors as neutral tone as the more determined ones. New York is a successful project made entirely in Italy, reflecting the craftsmanship of company which born in Padua in the late 80s and daughter of a mentality directed to beauty with substance.

From the rib of New York, it is born then the New York Suite, a collection of sofas that really deserve to be loved and appreciated. In short, I was enchanted, but above all, I think you will love them too.

Thank you Stefania!

Visit the website, http://www.sabaitalia.it.

Stay tuned!

C.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *